Beter laat dan nooit - Reisverslag uit Stanford, Verenigde Staten van DorethinStanford - WaarBenJij.nu Beter laat dan nooit - Reisverslag uit Stanford, Verenigde Staten van DorethinStanford - WaarBenJij.nu

Beter laat dan nooit

Blijf op de hoogte en volg

27 April 2014 | Verenigde Staten, Stanford

Oke, oke oke, na mezelf al 6 weken te vertellen, Doreth je moet je blog schrijven, gaat het nu toch gebeuren. Nadeel van zo lang je blog uitstellen is dat alles een beetje een mosterd na de maaltijd wordt. Dus ik zal bij deze gewoon heel snel vertellen wat ik gedaan heb gedaan in 6 weken:

In maart moest ik me bezig houden met het vinden van een nieuwe kamer voor de laatste drie maanden. Gelukt. Supervette kamer kunnen vinden, op de campus. Deel mn badkamer met 1 meisje, en mn keuken/woonkamer met 3 meiden. Extra pluspunt, 10 meter verwijderd van onze hippe sportzaal!
Next, my sistaa from tha eastcoast in California! Na dat ze heel slim mijn Amerikaanse nummer niet had opgeslagen en we elkaar dus een uur aan het mislopen waren op het vliegveld, elkaar toch kunnen spreken en gevonden. We hebben een auto gehuurd en zijn naar Yosemite, Los Angeles, Palm Springs en San Fransisco geweest. Karin heeft me goed kunnen vermaken, onder andere op haar eerste campeer trip in Yosemite, zich afvragen waar Hollywood ook alweer bekend om stond en later bedenken dat dat geen slimme vraag was. Maar, verder alleen maar credits, ze heeft me overal naartoe gebracht in onze hippe huurauto aangezien ik niet mocht rijden volgens onze huurovereenkomst. Houd dus rekening met flinke Amerika afstanden naar alle plaatsen, dus dat heeft ze wel even allemaal gefixt voor me. Thanks again!
Daarna weer terug naar de realiteit op het lab, dat gelukkig ook samen ging met heel veel etentjes en sportavonden samen met Desiree en Suzanne! We doen veel lessen zoals Pilates, Core & more en dat soort hippe namen. Ik heb mezelf getrakteerd met superhippe Lululemon sportkleding + yogamat voor pilates! Dit was nog een soort van droom die eindelijk uit kwam. Toen ik afgelopen jaar veel ben afgevallen wilde ik heel graag spullen van die winkel hebben. Dus nog soort van een reward na 16 kilo kwijt raken :D
Afgelopen weekend zijn suus en ik op pad gegaan naar Berkely om onze Nederlandse (a.k.a koppelaar) vriend Thomas te bezoeken. Het was 20 april, 4/20 in de Amerikaanse, o-zo-handige, notatie. Schijnbaar is 420 een soort van politiecode voor wiet roken. Maar vandaag de dag staat deze bekend om de dag dat wiet roken mag (dat rijmt ook nog een paar keer). Dus dat was eigenlijk best grappig om te zien, maar aan de andere kant dacht ik ook, ja dus ze blowen, who cares. Maar dan bedenk je je toch ook weer, hm maar dit is Amerika, hoe dom dat dit wordt toegelaten voor 1 dag. Maarja, maakte ook allemaal niet uit, het was een leuke dag in het chille Berkely! Dat trouwens ook op alle dagen voor en na 4/20 heel chill schijnt te zijn.
Een kleine update uit het lab. Het gaat goed, prof is blij, begeleider is blij, ik ben blij. Lange, nuttige dagen! Nieuwe resultaten komen als het goed is komende weken.

Hm, dat heb ik eigenlijk allemaal best kort en bondig kunnen vertellen. Ik ben vast de helft vergeten, maar dat is even niet aars. Waar het eigenlijk op neer komt dat mijn week doordeweeks gevuld is met vroeg opstaan, appen met mn lieve vriendje, optijd naar het lab, stage lopen, eten met Desiree en/of Suzanne, soms sporten, en op vrijdag denken: Yes het is weekend, tijd voor meer leuke dingen!

Oh en dan nog wel iets recentelijks, Koningsdag! We hebben dat gevierd in het Golden Gate Park in San Fransisco, super leuk! Heel veel lekker eten en drinken dat veel te duur was, maar ook onweerstaanbaar was. Nieuwe aanwinsten zijn: Karvan Cevitan limonade, paprika chips, speculaas, stroopwafels en blikje cassis. En Suus had nog appelstroop en sambal! Ik wilde heel graag de Ruijter pure hagelslag kopen, maar een pakje was $6, een aangezien er geen lekker brood of volkoren beschuit is, toch maar laten staan.
De dag werd afgesloten door een geweldige live act: 2 brothers on the 4th floor. Dat was best hilarisch, en tegelijkertijd triest omdat je je toch afvraagt wanneer hun laatste live optreden was, en ik erg benieuwd was hoeveel ze er wel niet voor betaald voor kregen, gezien dat ze er zelfs een vliegticket van konden betalen. Anyway, was een leuke afsluiter van een leuke dag!

Nou dat was het dan. Ik ga slapen. Misschien ga ik het volgende keer iets meer bij te houden qua schrijven, maar ik beloof niks.

  • 27 April 2014 - 08:43

    Mommy:

    Hey meis!!!

    Wat weer n gezellig verhaal. Je maakt wat mee zeg!
    Ik ga nu wel ontbijten met de Ruiter!!
    Xxxx

  • 27 April 2014 - 14:23

    Nelleke:

    Hey Doreth, wat leuk om je verhaal te lezen en dat je het zo naar je zin hebt.
    Veel succes nog verder.
    Groetjes van ons

  • 27 April 2014 - 20:34

    Rosita:

    Hey Doreth,

    Mooi verslag en ben blij dat je je vermaak en ook je nieuw verblijf straks. Goed gedaan meid.
    Verder volg ik je via Pat. Heel veel plezier en succes de komende maanden.

    Veel liefs xxx

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Verenigde Staten, Stanford

Actief sinds 25 Jan. 2014
Verslag gelezen: 209
Totaal aantal bezoekers 4550

Voorgaande reizen:

25 Januari 2014 - 31 December 2014

Mijn eerste reis

Landen bezocht: