Stage, Stanford campus en foto's - Reisverslag uit Stanford, Verenigde Staten van DorethinStanford - WaarBenJij.nu Stage, Stanford campus en foto's - Reisverslag uit Stanford, Verenigde Staten van DorethinStanford - WaarBenJij.nu

Stage, Stanford campus en foto's

Blijf op de hoogte en volg

12 Februari 2014 | Verenigde Staten, Stanford

Inmiddels zijn we al weer een ruime week verder, en dat is goed te merken. Ik weet inmiddels de kortste (lees: minste heuvels) weg naar m’n stage, ik raak niet meer verdwaald en ik heb er al flink wat proefjes opzitten. Sinds vorige week dinsdag ben ik meteen begonnen met m’n experimenten en dat vind ik eigenlijk best wel leuk. Inlezen in een onderwerp is namelijk verschrikkelijk saai en vermoeiend (zeker met een jetlag) en gelukkig was dat ook niet nodig. Ik leer heel veel nieuwe technieken, dus dat is het begin even irritant omdat ik me een klein kind voel die alles vraagt,maaarja, als we alles al zouden weten hadden we geen stages hoeven lopen. Gelukkig is mijn begeleider heel erg aardig en helpt me graag. Ook heb ik maandag de professor van de afdeling ontmoet. Ik heb hem één keer eerder in Utrecht ontmoet nadat Ellen me heel hard gedwongen had om met hem te gaan praten (en we weten allemaal waar dat nu tot geleid heeft). Dus dat was leuk om hem weer opnieuw te zien en ook hij was erg aardig. Op het lab zit ik samen in het u’tje (soort van hokjes waar een lab uit is opgebouwd) met een analiste, en ook zij is heel aardig. Dus ja, conclusie van dit stukje verhaal is, iedereen is eigenlijk best wel aardig :)

Na ruim een week hier rond te lopen merk ik wel dat ik niet op een ‘gewone’ universiteit loop. Je merkt heel duidelijk dat er een heleboel geld in omloop is. De campus is super mooi en netjes en wordt de hele dag ook netjes gehouden, je bent een uitzondering als je geen Apple producten bezit (en nee, mijn 5 jaar oude ipod touch 4 GB telt niet), maar ik merk het vooral op het lab. Om een paar insiders dingen te noemen: Puntjes worden door iemand gevuld, ik hoef niks schoon te maken, alles wordt geautoclaveerd, cellen worden door iemand doorgezet en uitgeplaat, gelen zijn kant en klaar en alle voorzieningen die je wilt zijn er. En dan nu nog meer insiders info (waarschijnlijk zijn er 3 mensen die dat interesseren, inclusief ik) hier op de campus hebben ze een synchrotron faciliteit. Dat is zegmaar vergelijkbaar met de hippe deeltjesversneller in CERN. De reden dat het hip is, is omdat er een maar een aantal van die faciliteiten over de hele wereld zijn. In Nederland moeten we dan dus met onze buisjes en stofjes naar CERN of ergens anders ver. Waarschijnlijk ga ik hier ook naar voor bepaalde experimenten maar dat moeten we nog even bekijken. Dus ja, ik vind dat best wel hip :)

Verder heb ik nog wat foto’s toegevoegd. Ik heb nog niet veel foto’s kunnen maken van de campus omdat ik in de ochtend haast heb, en het in de avond donker is. En afgelopen weekend was het zeikweer. Dus de selfies met stanford op de achtergrond die houden jullie nog tegoed. Misschien bij het volgende verhaaltje! Ik heb in ieder geval wel 1 foto van het gebouw waar ik zelf stage loop.

  • 12 Februari 2014 - 08:59

    Kirst:

    BAM! Visiting researcher dat staat goed!! Leuk om je foto's te zien ;)

  • 12 Februari 2014 - 09:05

    Annet Kok:

    Hoi Doreth,
    Wat leuk dat je het zo naar je zin hebt aan de andere kant van de oceaan.
    Ik hoop dat je nog heel veel leert en ziet.
    Geniet ervan! XX Annet

  • 12 Februari 2014 - 09:41

    Femke:

    Fijn dat het zo goed gaat Dor! En ik vind je fiets echt wel heel cool :D

  • 12 Februari 2014 - 20:04

    Rosita:

    Hi Dor,

    Je kamer en campus en fiets heel mooi, blij dat je het leuk vind en doorzet.
    PS, leuke pic op de kast xxx


  • 13 Februari 2014 - 21:29

    Mark:

    Klinkt goed Doreth! Je moet wel nog even dat mandje van je fiets afhalen ;)
    Ik reken mezelf dan maar tot 1 van de 3 personen. Die synchrotron is wel echt een ukkie hoor. Hij wekt slechts 33 GeV op. Als je dat vergelijkt met de 7000 GeV van de Large Hydron Collider van het CERN dan lopen ze nog wel een beetje achter :D
    Veel plezier nog!

  • 13 Februari 2014 - 22:19

    Doreth:

    Haha! Ja je hebt altijd baas boven baas he. Gelukkig analyseren we alleen kristalstructuren waardoor we die 7000 GeV niet nodig hebben :P

  • 14 Februari 2014 - 12:02

    Anne:

    Hahahaha kleine labrat dat je bent:P
    Leuk die foto's! Ik wacht op meer!!
    xx

  • 16 Februari 2014 - 07:27

    Leida :

    Hoi Doreth, leuk dat je zo geniet, leuke foto's en een leuk verhaal, super fiets en kamer, groetjes ome Hans en tante Leida

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Verenigde Staten, Stanford

Actief sinds 25 Jan. 2014
Verslag gelezen: 1228
Totaal aantal bezoekers 4558

Voorgaande reizen:

25 Januari 2014 - 31 December 2014

Mijn eerste reis

Landen bezocht: