Daar ben ik weer! - Reisverslag uit Stanford, Verenigde Staten van DorethinStanford - WaarBenJij.nu Daar ben ik weer! - Reisverslag uit Stanford, Verenigde Staten van DorethinStanford - WaarBenJij.nu

Daar ben ik weer!

Door: Doreth

Blijf op de hoogte en volg

10 Juni 2014 | Verenigde Staten, Stanford

Ik denk dat het weer tijd is voor mijn anderhalfmaandelijkse blog. Het gaat nog steeds heel erg goed hier. Heb het heel erg naar m’n zin om het lab. Ik heb de kans gekregen om een ‘’Kristalstructuur’’ van een eiwitcomplex op te lossen. Ik vind dat echt super hip, want dat is het ook. Stanford heeft zijn eigen faciliteit om dit te doen, maar er zijn er maar een aantal over de hele wereld. Super vet dus. Afgelopen week heb ik voor het eerst kristallen gekregen, en nu zijn we alles aan het opschalen en beter maken zodat we volgende week het echte werk kunnen doen!

Buiten het lab om gaat ook alles goed. Na eerst 3 maanden bij mijn nieuwe opa&oma te wonen, woon ik nu in graduate housing op de campus. Samen met 3 meiden deel ik de keuken en hebben we twee badkamers. Ideaal omdat het van alle gemakken voorzien is, dichtbij stage is, ik niet meer uphill hoef te fietsen en het dichtbij de pilates hal is. Wat wil een mens nog meer zou je denken!

Verder vermaak ik me hier prima. Doordeweeks ga ik in de avond vaak samen wat leuks doen met Suzanne en Desiree en ook in het weekend plannen we meestal wel iets. Afgelopen weken ben ik onder andere naar Napa en Sonoma geweest, wat misschien bekend is bij de wijnkenners. Dat was heel erg mooi! Nadeel dat ik alles had gereden, dus het mooie uitzich moest ik soms even laten schieten omdat ik op de weg moest letten. Maar Suzanne had een mooie route uitgestippeld waarbij we vaak even konden stoppen om hippe foto’s te maken! Ook hadden we een wijn proeverij met super mooi uitzicht. Dat zelfde weekend ben ik ook naar Monterey en de Big Sur gereden (google-waardig!). We hebben een stuk over de bekende Highway 1 gereden, wat echt super mooi was! Iedere zoveel meter wilde we weer stoppen omdat het uitzicht alleen maar mooier werd.
Afgelopen weekend zijn Desiree, Suzanne en ik naar Santa Cruz gegaan. We hadden weer een auto gehuurd, maar deze was echt super nice. De knopjes voor de stoelen waren al hip, maar de auto moest gestart worden met een knopje, en de auto had een camera voor achteruit rijden. Ik weet dat heel veel nieuwe auto’s dit hebben, maar ik vond het redelijk vet. En bedacht me dat het niet zo’n verkeerd idee was die camera, zeker als Patrick me subtiel pusht om achteruit in te parkeren :P

Verder komen vanaf nu de drukke weken er aan. Labwerk is bijna klaar, maar eigenlijk ook weer totaal niet. Dus nog even 3 weken hard aan het werk, en dan nog harder aan mn verslag werken. Het is echt super gek dat het nog maar zo weinig weken zijn. In het begin leek alles zo sloom te gaan, en had ik het idee dat het nooit juni zou worden. En nu opeens is het juni, en denk je, huh, nog maar 7 weken en dan ga ik naar huis. Ondanks dat ik het heel leuk vind hier, begint het nu wel vervelend te worden dat iedereen zo ver weg zit. Want geloof me, je vriendje al 5 maanden niet zien, is heel stom :P . Ik kan niet wachten tot ik iedereen weer kan zien, maar het is nog heel even volhouden ☺

Ik heb geen foto’s omdat suzanne heel vaak de meeste foto’s maakt, en ik die nog steeds op mijn USB moet zetten. Maar, ik zal wel foto’s op facebook zetten later, en voor de facebook-loze mensen, er komt vast wel moment dat jullie de foto’s ook zien.
Dit was het al weer, theoretisch gezien zou er nog een blog aan kunnen komen. Dus laat ik dat dan maar beloven!

  • 10 Juni 2014 - 04:50

    Suzanne:

    Een theoretische belofte is ook n belofte :P

  • 10 Juni 2014 - 07:37

    Leida:

    Hoi Doreth, leuk om weer eens wat van je te horen, hier gaat alles zijn gangetje, ome Hans en ik hebben de afgelopen 4 dagen met de familie in een schip over de vecht gevaren, super mooi, gezellig en leuk, ik heb met je moeder een leuke avond gehad bij de Jersey Boys, en het gewone leven gaat nu weer beginnen, geen uitjes meer voorlopig, dus gewoon weer hard werken, ga vandaag en morgen bij opa en oma boven uitmesten, en hun slaapkamer, want we hebben een nieuw bed voor ze gekocht, oma kwam steeds met rugpijn uit bed, en toen bleek dat alles al meer dan 25 jaar oud is, dus alles nieuw gekocht. Ik mis je ook, en vind het fijn dat je bijna weer thuis bent, groetjes van ons XXx

  • 10 Juni 2014 - 09:10

    Hennie Ree:

    Hoi Doreth, leuk weer eens iets van je gehoord te hebben. Fijn dat alles zo goed gaat en idd de tijd is omgevlogen. Het is ook weer goed als je thuis bent, ik ken in ieder geval een persoon die dan weer helemaal happy is. Hou nog even vol en dan zijn die laatste weken ook weer zo voorbij. Groetjes BP en BH


  • 10 Juni 2014 - 09:54

    Nelleke:

    Hoihoi, Doreth wat superleuk dat je t zo naar je zin hebt daar aan de andere kant van de wereldbol.Leuk om je verhaal te lezen en je zo te volgen, en t einde al bijna in zicht.
    Hier gaat alles prima, groetjes van ons.

  • 10 Juni 2014 - 10:16

    Mommy:

    Wat n verrassing!! Zomaar ineens weer n blog van je te lezen;-)
    De centimeter staat op 50 dus we schieten op!! Gelukkig!!
    Xxx

  • 10 Juni 2014 - 13:23

    Karin:

    Ha die Dor! Ben je ziek geworden ofzo? ;-) Hahah leuk dat je weer een blog geschreven hebt. Super goed van je dat je zo lekker bezig bent, ben trots op je! Hoewel ik je natuurlijk 2 mnd geleden nog even in de armen mocht sluiten kijk ik er ook wel weer naar uit dat je thuis komt. Nu idd hard(er) aan de bak, maar evengoed ook blijven genieten hé! Maar dat zit wel goed als ik je verhalen lees en de foto's bij Suus zie :-P Succes en tot snel! Dikke kus je zus

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Verenigde Staten, Stanford

Actief sinds 25 Jan. 2014
Verslag gelezen: 195
Totaal aantal bezoekers 4559

Voorgaande reizen:

25 Januari 2014 - 31 December 2014

Mijn eerste reis

Landen bezocht: